“Seorang telah melakukan satu dosa, lalu dia berkata: Wahai Tuhanku ampunilah dosaku. Lalu Allah azza wa jalla berfirman: HambaKu melakukan dosa dan dia mengetahui bahawa baginya tuhan yang boleh mengampun dan menghukumnya –dalam riwayat yang lain ditambah: Aku ampunkan dosanya-. Kemudian dia kembali melakukan dosa yang lain, dia berkata: Wahai Tuhanku aku telah melakukan dosa ampunilah dosaku. Lalu Allah berfirman: HambaKu melakukan dan dia mengetahui bahawa baginya tuhan yang boleh mengampun dan menghukumnya–dalam riwayat yang lain ditambah: aku ampunkan dosanya-. Lalu dia melakukan dosa sekali lagi, dia berkata: wahai Tuhanku aku telah melakukan dosa ampunilah dosaku. Lalu Allah berfirman: HambaKu melakukan dan dia mengetahui bahawa baginya tuhan yang boleh mengampun dan menghukumnya, maka aku ampunkan hambaKu ini, buatlah apa yang kau mahu aku ampunkan engkau”. (Riwayat al-Bukhari dan Muslim).

21 September 2011

KEBETULAN YANG MELUCUKAN


AKU RASA NI KES NAK KENAKAN ORANG LA NI.... TAPI KEBETUALN PLAK LAKI NI DOK KAT BUS STOP? HAHA
HAHAHA KEBETULAN DAH MACAM TANDUK SETAN DAH AKU TENGOK? WAKAKA!
KEBETULAN KER NI? ATAU PATUNG TUH MEMANG HIDUP? MEMANG MISTERI..
EH! KEBETULAN MACAM AIR DIA TERPANCUT PLAK? BANYAK GAS LA TUH.. NAMA PUN AIR GAS KAN?
EH! KEBETULAN MUAT PLAK DENGAN KEPALA AWEK KAT BELAKANG TUH? MEMANG MENAKJUBKAN...
EH! KEBETULAN KE APA NI MANUSIA BERKEPALA KUDA!! MEMANG MENAKUTKAN....
KEBETULAN YANG KELAKAR? SAMA JER DENGAN SAIZ BADAN DIA PLAK TUH? ADOIYAI..
KEBETULAN PLAK KAN? NAMPAK MACAM TANDUK PLAK?

No comments:

Post a Comment