“Seorang telah melakukan satu dosa, lalu dia berkata: Wahai Tuhanku ampunilah dosaku. Lalu Allah azza wa jalla berfirman: HambaKu melakukan dosa dan dia mengetahui bahawa baginya tuhan yang boleh mengampun dan menghukumnya –dalam riwayat yang lain ditambah: Aku ampunkan dosanya-. Kemudian dia kembali melakukan dosa yang lain, dia berkata: Wahai Tuhanku aku telah melakukan dosa ampunilah dosaku. Lalu Allah berfirman: HambaKu melakukan dan dia mengetahui bahawa baginya tuhan yang boleh mengampun dan menghukumnya–dalam riwayat yang lain ditambah: aku ampunkan dosanya-. Lalu dia melakukan dosa sekali lagi, dia berkata: wahai Tuhanku aku telah melakukan dosa ampunilah dosaku. Lalu Allah berfirman: HambaKu melakukan dan dia mengetahui bahawa baginya tuhan yang boleh mengampun dan menghukumnya, maka aku ampunkan hambaKu ini, buatlah apa yang kau mahu aku ampunkan engkau”. (Riwayat al-Bukhari dan Muslim).

19 April 2011

Fabregas bikin Gempar!



Ketua pasukan Arsenal Cesc Fabregas telah memberi amaran kepada kelab tentang
keputusan sama ada mahu terus mengharapkan kepada pemain muda untuk memenangi trofi.




Arsenal dilihat sekali lagi bakal mengakhiri musim ini dengan kekecewaan, selepas tewas
dalam perlawanan akhir Carling Cup sebelum terkeluar dari saingan Liga Juara-Juara Eropah
dan piala FA dalam masa dua minggu di antara Februari dan Mac.



Fabregas, yang terus kecewa dengan kegagalan ini percaya Wenger perlu menukar pasukan
kepada pasukan yang lebih matang.
Beliau memberitahu majalah Sepanyil Don Balon. "Dari 2007, saya telah mengatakan 
kami bermain dengan baik, namun kamu sedar ianya tiada guna."
"Kamu gembira dengan diri sendiri, tetapi ketika dalam kejohanan seperti tahun ini, 
kami kekurangan 
mentaliti kemenangan dan perlu membuat keputusan 
sama ada memenangi sesuatu atau mengembangkan pemain."


"Yang membezakan kami dengan pasukan "The Invincibles' adalah mereka kuat, mereka tahu
bagaimana untuk memenangi perlawanan. Tetapi kami masih muda."

Cesc kekal dalam persoalan sama ada akan kekal di Arsenal untuk musim depan ataupun tidak.

Beliau menambah: "Kamu perlu bersabar dengan semua perkara dan masa yang betul.
Hari yang saya akan meninggalkan Arsenal saya akan lakukannya dengan kepala, 
bukan kerana bersebab."


"Saya bercakap dengan Carlos Puyol dan dia memberitahu pada umur 26,
dia tidak memenangi apa-apa. Puyol memberitahu kesabaran dan kerja keras 
adalah yang penting dalam hidup."
Fabregas mengakhiri kata-kata dengan: "Jika satu hari nanti saya meninggalkan Arsenal, ianya
tidak untuk bersama kelab English yang lain."



ps: jeng...jeng....jengggggg.... fabregas dah bagi hint nk cabut season depan, 
tp point dia kt atas ada betulnya..wenger xleh harap pada player muda jeee

1 comment: