“Seorang telah melakukan satu dosa, lalu dia berkata: Wahai Tuhanku ampunilah dosaku. Lalu Allah azza wa jalla berfirman: HambaKu melakukan dosa dan dia mengetahui bahawa baginya tuhan yang boleh mengampun dan menghukumnya –dalam riwayat yang lain ditambah: Aku ampunkan dosanya-. Kemudian dia kembali melakukan dosa yang lain, dia berkata: Wahai Tuhanku aku telah melakukan dosa ampunilah dosaku. Lalu Allah berfirman: HambaKu melakukan dan dia mengetahui bahawa baginya tuhan yang boleh mengampun dan menghukumnya–dalam riwayat yang lain ditambah: aku ampunkan dosanya-. Lalu dia melakukan dosa sekali lagi, dia berkata: wahai Tuhanku aku telah melakukan dosa ampunilah dosaku. Lalu Allah berfirman: HambaKu melakukan dan dia mengetahui bahawa baginya tuhan yang boleh mengampun dan menghukumnya, maka aku ampunkan hambaKu ini, buatlah apa yang kau mahu aku ampunkan engkau”. (Riwayat al-Bukhari dan Muslim).

14 April 2011

Kereta-kereta mewah pemain bola sepak EPL


Ni kereta baru Fernando Torres...Aston Martin DBS yang bernilai 160,000 pound

Ni pulak kereta baru Wayne Rooney AUDI RS 6 yang bernilai 77,740 pound

Nani punya kereta Lamborghini Gallardo LP550-2 Valentino Balboni bernilai166,784 pound

Ni pula kereta Anderson...AUDI Q7 bernilai 40,000 pound...Anderson ni hari tu baru je kemalangan dengan supercars beliau AUDI R8 yang bernilai 125,000 pound

Ni gambar AUDI R8 yang kemalangan tu...Memang teruk...dan takde harapan kalau nak baiki balik...Masuk besi buruk la gayanya...

Ni pulak kereta pemain termahal dunia...Cristiano Ronaldo...Bentley GT speed ni bernilai 140,000 pound...

Ni pulak kereta David Beckham...Rolls Royce Phantom Drophead Croupe bernilai300,000 pound...

1 comment: