“Seorang telah melakukan satu dosa, lalu dia berkata: Wahai Tuhanku ampunilah dosaku. Lalu Allah azza wa jalla berfirman: HambaKu melakukan dosa dan dia mengetahui bahawa baginya tuhan yang boleh mengampun dan menghukumnya –dalam riwayat yang lain ditambah: Aku ampunkan dosanya-. Kemudian dia kembali melakukan dosa yang lain, dia berkata: Wahai Tuhanku aku telah melakukan dosa ampunilah dosaku. Lalu Allah berfirman: HambaKu melakukan dan dia mengetahui bahawa baginya tuhan yang boleh mengampun dan menghukumnya–dalam riwayat yang lain ditambah: aku ampunkan dosanya-. Lalu dia melakukan dosa sekali lagi, dia berkata: wahai Tuhanku aku telah melakukan dosa ampunilah dosaku. Lalu Allah berfirman: HambaKu melakukan dan dia mengetahui bahawa baginya tuhan yang boleh mengampun dan menghukumnya, maka aku ampunkan hambaKu ini, buatlah apa yang kau mahu aku ampunkan engkau”. (Riwayat al-Bukhari dan Muslim).

14 April 2011

Senarai Basikal Paling Mahal di Dunia

1. Aurumania’s Gold Bike Crystal edition
basikal termahal. Hampir semua bahagian diliputi emas 24 karat .
Harga : US $ 144.464.


2. Madone 5,9 SL – Dilapisi emas dan berlian buatan manusia.
Dihiasi 7 berlian (hand made) dan 300 berlian putih. Dijual untuk disumbangkan ke Yayasan Lance Armstrong Foundation Gala.
Harga : $75,000 USD.


3. Litespeed Blade – Kit Bike
Harga : £25,317


4. Celebrity Gold Bike – Needs security guard
dilapisi emas 24 karat
Harga : £4,000


 
5. Channel Bike – Limited edition
Harga : $28,000 USD


6. Diamond encrusted Enigma Elle Bicycle
Harga : Rahsia


7. Koga Kimera


8. BERU F1 System Factor 001 Bicycle
Harga : GPB 20,000


9. Electric Assist Bicycle by eROCKIT
Harga : $44,000 USD


10. KGS ’Tier3’ Bikes
Harga : $30,000 USD

No comments:

Post a Comment